Ken je ons digitaal loket al?

Nu de maatregelen terug strenger worden is het belangrijk om zoveel mogelijk zaken veilig vanop afstand te regelen. Dit voorjaar hebben we ons digitaal loket uitgebreid zodat je documenten van de dienst burgerzaken digitaal kan opvragen en ontvangen zonder dat je naar het gemeentehuis moet komen.

Het digitaal loket is 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar en zeer gebruiksvriendelijk. Inloggen kan met eID en kaartlezer of met ‘itsme’. Het digitaal ondertekende document ontvang je rechtstreeks in je mailbox.

Wie niet graag de digitale weg volgt kan natuurlijk nog steeds terecht op het gemeentehuis zelf. Onze loketmedewerkers helpen iedereen met veel plezier verder. Door de coronamaatregelen gelden er momenteel wel enkele tijdelijke maatregelen om ieders veiligheid te garanderen. Meer informatie daarover vind je hier.

Deze verbetering van het digitaal loket kadert binnen een groter project om de dienstverlening van het gemeentehuis te verbeteren. Door de nood aan digitale oplossingen tijdens de coronacrisis besloot het bestuur om deze verbetering versneld in te voeren. 

Welke documenten kan je digitaal opvragen?

Klik hier voor het digitaal loket van burgerzaken of het algemeen digitaal loket.

  • Aangifte van adreswijziging naar het buitenland
  • Aangifte van adreswijziging naar/binnen de gemeente
  • Aangifte van Orgaandonatie
  • Akte van Aanpassing van de registratie van het geslacht
  • Akte van adoptie
  • Akte van afwezigheid
  • Akte van Belgische nationaliteit
  • Akte van echtscheiding
  • Akte van een levenloos kind
  • Akte van erkenning (postnataal)
  • Akte van erkenning (prenataal)
  • Akte van geboorte
  • Akte van huwelijk
  • Akte van naamkeuze
  • Akte van naamsverandering
  • Akte van nietigverklaring
  • Akte van overlijden
  • Akte van voornaamsverandering
  • Attest van Belgische nationaliteit
  • Attest van gezinssamenstelling
  • Attest van hoofdverblijfplaats
  • Attest van hoofdverblijfplaats met historiek in deze gemeente
  • Attest van hoofdverblijfplaats met volledige historiek
  • Attest van leven
  • Attest van reistoelating voor een minderjarige
  • Attest van verblijf en Belgische nationaliteit
  • Attest van verblijfplaats met het oog op een huwelijk
  • Attest van wettelijke samenwoning
  • Attest van wijze van teraardebestelling en/of rituelen
  • Uittreksel strafregister (voorheen: Getuigschrift goed gedrag en zeden)
  • Uittreksel uit de registers
dinsdag 3 november 2020 10.24 u.