De elektronische identiteitskaarten (eID) met
een geldigheidsduur van 30 jaar worden niet langer
uitgereikt. Ben je 75-plus en vernieuw je je kaart? Dan
ontvang je voortaan een eID die 10 jaar geldig is.
Vorig jaar werd vastgesteld dat de elektronische functies van deze kaarten na tien jaar niet
langer betrouwbaar werken. Daarom kregen burgers die afhankelijk zijn van deze functies de mogelijkheid om hun kaart gratis te laten vernieuwen.
De bestaande eIDs van 30 jaar blijven geldig tot hun vervaldatum. Wil je ook nadien gebruik blijven maken van de elektronische functies, vraag dan tijdig een nieuwe identiteitskaart aan.
Hiervoor maak je eenvoudig een afspraak bij de dienst Bevolking.
woensdag 20 mei 2026
11.02 u.
